Dans Dans Dans

  • Kroppen har faktiskt varit riktigt pigg hela början av veckan. När man får upp benet lite högre varje gång på balettlektionerna, eller orkar ta i ännu mer de sista minuterna av hiphop-klassen. Eller bara att inte vara helt utmattad när man vaknar på morgnarna trots att man sovit 8 timmar. Förmodligen eftersom jag var ledig hela helgen. Åka från stan för lite ledighet och lite college-liv gjorde susen. Det blev inte dans för ens söndag kväll, och ganksa lugnt tempo då också, kroppen behövde nog det
  • Söndagen blev en riktigt vilodag faktiskt. Jag släpade med Emelie och Alex ut i solen på promenad. Vi gick över "Queensbridge" från vår sida av Manhattan över till , tro det eller ej, Queens. Därifrån kan man ta sig ut till Roosvelt Island, en ö i Floden  mellan Manhattan och Queens. Superfin, så det fick bli kaffepaus där längs vattnet i solskenet.

  • Veckan började med Hiphop, måndag morgon för att sedan dansa balett, springa hem och äta för att gå tillbaka på kvällen och dansa mer Hip Hop.
  • Men veckans höjdpunkt skulle visa sig vara igår, tisdagkväll då det vankades stor dansshow i stan. I stort sett alla dansskolorna i stan har dragit ihop ett samarbete där olika grupper framför helt gaaaaaalna dansuppträdanden. Några av världens bästa dansskolor, med världens bästa danslärare som tillsammans med "sina dansare" visade upp de häftigaste stegen det bara kan få till.

  • Är det någon som fortfarande undrar om det var bra!? Det var det bästa jag sett i dansväg NÅGONSIN. Agenter till olika artister och produktionsbolag fanns också på plats för att leta efter "nya dansare".
Flera av våra lärare på skolan hade sina egna "crew" med i showen, dessutom bland annat Madonna-dansare, Beyonce och Lady Gagas koreograf med sitt "crew",en annan grupp som varit med i "Americas Best Dance Crew", till dansare som ska vara med i nya dansfilmen "step up 3D" (som kommer ut i höst). Ja det var helt enkelt så bra så jag kunde börja gråta.
Jag och Frida skrek oss hesa. Även om man var där och inte alls förstod sig på dans så hade vem som helst varit tillräckligt underhållen i alla dessa timmar. Ja det bästa med det hela var att dansen var liksom inte slut på mindre än en timme, som många bra dansföreställningar brukar vara. Nejnej, vi kom dit vid 10 på kvällen, showen satt igång runt halv 11, jag och Frida var kvar max 5 minuter efter att showen var slut, vilket var runt 2, ÖVER 3 TIMMARS DANS!!!! Halleluja!
  • Vi stannade efter och kikade lite på alla battles (Farmor, det är när det bildas ringar (psyfers) på dansgolvet där en och en går in och utmanar varandra och försöker göra svårare och svårare kombinationer och så många "trix" som möjligt, kan bli riktig fajt helt enkelt, oftast breakdansare som snurrar sådär 3000 varv på lillfingret eller något likande) gööör frääänt!

  • Det är alltså inte något som Karin Liss ger sig in i, kära nån, försöker stå i bakgrunden och inte bli förbannad för att alla andra är så hemskt bra, det är vad jag sysslar med då!
  • Ska försöka lägga upp några klipp från den här kvällen, när jag kommer på hur man gör. Några av klippen är inte barnvänliga dock, varnar i förväg! Just nu är det någon slag trend att dansa så avklätt och sexigt som det bara går... med blandat resultat. Den här kvällen fick vi se allt och lite till vill jag lova....
  • Ikväll blev det en annan dansshow som vi bara var tvungna att se innan vi lämnar NYC, också med en "madonna-dansare". Man kan väl säga att det var mer en galen show med massa galna effekter än dansshow, modernt, konstigt och otroligt häftigt. JAg kan bara säga dans på ett stort löpband, ovanför oss i taket på en genomskinligplastskiva som var vattenfylld, längs väggarna hängande i bara rep, i publiken med vatten som regnade över alla, ja! Sjuuuukt fränt iaf! Ska försöka visa mina filmklipp även här.

  • Nu ska jag lägga mig och försöka smälta lite intryck av all dans jag upplevt de senate dagarna, försöka dansa själv imorgon. Massa hiphop, idag blev det "bara" Balett. Så imorrn är det hiphop för hela slanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0