De har anlänt...

Jag kunde inte riktigt somna igår, lite stressad över all min packning och DESSUTOM orolig över att vulkanen helt plötsligt skulle få för sig att spotta ut mer aska sa att jag skulle bli tvungen att åka själv till Florida imorgon. Så jag blev vaken till nästan 3 igår natt, sedan upp klockan 9 för att bege mig till skolan för en extra och förmodligen sista Hip Hop-klass på Broadway Dance Center, för den här gången.
LAST DAY
Lite Sorgligt, men fick trösta mig med att pussa lite på alla syskonen (ja till och med på Olle) när de anlände till Manhattan på eftermiddagen.
Gissa om det var härligt att få möta upp alla syskonen och mamma här på Grand Central Station i "The City"  idag på eftermiddagen. Vi dumpade först deras väskor i lägenheten för att sedan ta en liten sightseeing by Miss Liss i ett regnigt New York. Traskade ut på Brooklyn Bridge och fick dagens kommentar av Britta Liss, 10 år: "Jä söm tyck hä ä bävle fränt ö åk tä Stöckhölm, men hä ju gööör fjåttugt mot DEHÄN"
Översättning för folk som inte bergriper världsspråket "Flomål" : "jag som tycker att det är väldigt fränt att åka till Stockholm, men de är ju jätte fjantigt mot DEHÄR"
mamma och alla syskonen
Haha, klockren tjej. Vi traskade upp mot Chinatown och strosade bara runt där lite, Klockan passerade 6pm  (alltså över 12, svensk tid) och när vi satt och fikade så fällde en väldigt trött Signe några tårar och ville hellre vara hemma i Floda med pappa, som är kvar hemma och jobbar och sliter. Så vi bestämde oss för slänga i 7-årinen lite mat och åka tillbaka till lägenheten, innan hon somnade sittandes.
Signe och mamma gick och lade sig medan jag och de andra syskonen tog en tur ut på New Yorks gator för att uppleva den väldigt regniga staden med alla dess ljus vid Times Square kvällstid.
Härlig och lite intensiv dag för mig och inte minst för de andra Liss-kidsen.
I morgon ska vi ut en sväng på stan, förmodligen med lite bättre väder, innan det bär iväg till flygplatsen och vidare ner till Orlando för lite sol och värme. Weeehooo!!!
Nu ska jag också sova, alla andra här somnade tidigt och vaknar förmodligen alldeles för tidigt i morgon.
Hoppas det här blev lite begripligt,
kommit underfund med att jag skriver väldigt slarvigt ja nästan pinsamt dåligt så här på kvällen innan jag ska sova. Jaja, hä va ful int sö noga!
Söv Gött!

Kommentarer
Postat av: Sofie

ÅÅh, underbart! Ha så himla gött nu! :)

2010-04-27 @ 10:11:59
URL: http://sofiedragsten.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0