Högsommarvärme!

Idag blev det lite dans och mycket sol.

Det steker för fullt här nu. Vi har haft över 30 grader varmt här idag. Jag hade inga danslektioner på morgonen så jag gick till Central Park för att möta Jill och några kompisar där och ha lite picknick i Solen. Det var så varmt så hela jag var genomblöt i svett när jag kom fram. Superfin dag, allt håller på att slå ut här nu. Luktar super härligt.
Satt i solen några timmar med Jill och gänget, innan jag hade ett möte på "harkness center" som är ett hälsocenter för dansare kan man väl säga. Läkare och sjukgymnaster specialutbildade på dansare. Så där hade jag en hälsokontroll kan man väl säga. Fick göra massor av olika övningar för att se att om mina armar och ben böjer sig som de ska, samt lite råd och tips på en massa olika övningar för att förebygga onödiga dansskador och bygga upp "rätt" muskler. Väldigt intressant, bra att få tips från någon som verkligen kan sina saker, ja till exempel varför jag får ont mer på ena sidan av höften under baletten. Vilket förmodligen beror på en för kort muskel på ena sidan och övertränade lårmuskler som inte alls ska användas lika mycket. Bara att börja jobba på det.
Fortsatte sedan mot skolan för att dansa Hiphop med "jamie", nu ska jag sova för att dansa balett i morgon bitti, Jaaa, jag ska tänka på alla övningar och bra tips jag fått idag. Försöka i alla fall.
Topphumör idag helt enkelt!
Helt underbart, det var fortfarande riktigt varmt när vi gick hem från dansskolan klockan 9 på kvällen dessutom, i bara shorts dessutom.
Bortskämd? Svar ja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0