Ska vulkanen förstöra semesterplanerna !?

Ja nu börjar jag minst sagt bli lite orolig här. Mer än halva Europa har fått stänga sina flygplatser.
Augustssson är fast i Egypten, (vilket han inte mår dåligt av), Perra (gamle farbrorn) med familj har fått ställa in resan till Mallis på tisdag, eller rättare sagt så har väl VING fått ställa in deras resa..... hur många bolag går i konkurs efter den här askan undrar jag!?
Emelie  börjar minst sagt flippa ur här på 48street vill jag lova, vilket jag förstår. Hennes plan hem går på tisdag, från JFK till Stockholm, med en mellanlandning på Island dessutom, som det ser ut nu så kommer hon inte ut ur landet. (amerikanarna som annars gör allt för att bli av med oss "invandrare") Som tur är så är alla vi andra kvar i lägenheten en vecka till och hon blir ju inte boendelös, om det nu skulle vara så illa att falukullan inte tar sig till kopparstaden på tisdag.
Värre då för Katja, en danstjej från Slovakien. Hon skulle ha åkt i fredags från JFK till Slovakien, åkte ut till flygplatsen men allt hade ställts in då. Alla resenärerna som skulle åka med planet blev skjutsade till hotell in på Manhattan, men eftesrom hon inte hade bott på något hotell tidigare så fanns det inga ledig rum någonstans. Hela New York ska tydligen vara fullbokat  nu på grund av strandsatta resenärer för ett jädra moln av aska som sveper över halva jordklotet.
Ja gissa om jag börjar bli orolig nu. Jag kommer väl ta mig hemåt någon gång, men frågan är om alla i Liss-Maffian tar sig över hit till mig!? Florida semester väntar, så nu är det dax att den där askan ramlar ner på backen. För hur skulle det se ut om jag får åka till Orlando helt på egen hand. Ja mamma sa ju att det ska tydligen stå en 7-sitsig van och en lägenhet till förfogande där någonstans då......
men hallå jag och Britta skulle ju ta oss in på "Harry Potter-land" på Universal studios, jag kan väl inte gå själv heller??? Perfekt att ha yngre syskon att skylla på nr man blir "leksugen" ! Disneyland utan Signe.. det är ju som Musse utan Mimmi liksom, näää det går inte för sig.
Grrr, nu är det dax att den där vulkanen lugnar ned sig säger jag bara!
HAr varit en vilohelg här på 48 iaf!
Marie som vi var och hälsade på förra helgen kom till NY och hälsade på oss nu. Hon hade ett uppdrag för helgen också, att hitta en klänning för att gå på sin kusins bröllop i sommar (I ITALIEN!?!?) (Maries kusin är dessutom Svennis son, så då måste man väl gifta sig i Italien!?)
Uppdraget fixade vi galant. Hon hittade en jättesöt klänning, när hon sedan betalat så såg hon att expediten bara tagit betalt för bikinin som hon köpte, hahah, super roligt tyckte jag. Så när hon 20 minuter senare hittade en annan klänning, ännu finare så sa jag att hon borde slå till på den också, eftersom hon EGENTLIGEN inte köpt någon klänning på riktigt, eller hur!?
Så ja! Det blev två klänningar för henne..... perfekt!
Själv var jag på jakt efter ett par shorts, jag äger endast massa tjocka mjukisbyxor och jeans vilket jag tror blir lite för varmt för Florida och även nu när det börjar vara varmt vårväder här i stan. Hittade fina jeansshorts och en sommarklänning som passar perfekt om jag kommer till högsommarvärmen om en vecka!
Weeeihoooo!
Nu ska jag sova, alldeles för sent, och imorrn är det dax att börja på en ny vecka, kära nån, det är min sista dansvecka! Nääää fy då! Nu tror jag att jag ska lägga mig och gråta en skvätt igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0