En dag på egen hand, nästan iaf! Check!

Har gjort mig hemmastadd med mina Roomies på 48gatan! Å jag trivs kanoners. Manhattan är förjäkla nice, de jag hittills hunnit se!

Emelie å Alex drog till dansskolan på förmiddagen igår och jag skulle försöka ta mig dit efter dem men ut på egen sightseeing först!
Så jag tog med min kamera och begav mig till fots ut på New Yorks gator. Det blev lite traskande efter 5th avenue och Broadway, såg Rockafeller Center, Crysler Building, Bryant Park, Times Square och strosade runt i lite butiker där. Första stoppet blev Viktorias Secret! Jag ska nog bli stammis där alltså!
Var även tvyngen att bara kika in i den enorma Toy´s or Us på Times Square, ett inomhus parisehjul å leksaker i 4 våningar! Där blev man som barn på nytt! Mitt mission här är ändå att kolla upp var vi ska öppna en Koffert i NYC, hahah eller det har jag och Ellinor iaf själv kommit på!

Men när jag kikat runt lite bestämde jag mig för att leta mig fram till Broadway Dance center på 45th street där jag ska tillbringa dessa kommande månader!
Vet inte vad jag hade förväntat mig riktigt, men jäklar vilken positiv energi det strömmade runt i hela lokalen, dansstudios med stora fönster där man kunde stå och kika på alla klasser som pumpade massa musik! De var love at first sight!  Jäklar va danssugen jag blev!  Frida och Emelie hade precis dansat färdigt så vi gick å tog en kaffe med en "stef" från Canada, Laura fr London, Thomas från Tyskland å två andra svenska babes! Riktigt trevligt! Kul å redan slänga sig in i dessa dansgäng! Vi fikade å pratade om dansvärlden, sen skulle jag och Emelie iväg å handla lite käk på en marknad, Frida drog och dansade sitt sista pass för dagen (med en av Britneys dansasre förövrigt)
De andra drog hem till sitt!
Så jäkla skönt att ha Emelie och Alex och Frida på plats, få tips om danslärarna, hur det går till på skolan första veckan å sånt!
Även om man fått mail om allt så är de ju riktigt virrigt hur allt ska gå till! Men så jäkla skönt att mina dansroomies varit här några månader redan och gjort sig hemmastadda och fixat de bästa förutsättningarna för mig. Eller jag får iaf jättebra hjälp av dem. Mitt mission idag är väl att försöka hitta en fungerande amerikansk telefon till överkomligt pris, eftersom min Iphone är låste till Telia (lite oflyt där) så måste jag ha en ny telefon här så jag inte blir ruinerad av Telia om nån skulle få för sig att ringa mig! Men ni kan iaf gärna sms:a mitt svenska nummer! Ska inte kosta nåt! Men kommer ända att använda Iphonen att maila och ladda upp bilder å så eftersom vi har trådlöst nätverk på skolan, å ibland hittar den lite här i lägenheten också!

Nä nu har ja inte tid att sitta här längre!
Idag ska de bli en promenix till Central Park! Vi har +6 här, Miss Liss fr nästan för sig att de är vår! Lite optimiskt tog ja vårjackan igår, men blev endast lite kall om händerna, i helgen skulle de kunna bli minus igen, men eftersom jag tog vårjackan igår berodde på att jag blev dundervarm när vi släpade hem mina väskor i regnet från flygbussen, då var de hela +10 grader här! Alltså ljummet regn, superkonstigt ! men riktigt gött!


Miss Liss over and out!


Kommentarer
Postat av: KRehn

Fy fasiken vad lyxig du är. Passa på och glassa nu då du är i huvudstädernas huvudstad.

2010-01-27 @ 20:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0