Förberedelser!

Försöker på något sätt förbereda mig mentalt för vad som komma skall. Det går ju Inge vidare, eftersom jag blir så nervös så jag försvinner från verkligheten långa stunder då.! Inatt har jag sovit dålig eftersom jag helt plötsligt får för mig att jag glömt att fylla i något viktigt papper, så jag slänger mig upp och måste kolla upp det genast! Men det var chill Bill!

 Försöker dessutom att förbereda mig genom att träna och ta så många dansklasser jag om möjligt hinner med! I söndags sprang jag iväg till Kulturhuset innan jag skulle göra ett arbetspass på Arlanda under kvällen! Yeya var i Sverige och körde en hiphopklass i samband med någon insamlingsgala, så de var bara att passa på att åka dit. Har inte dansat för Yeya sedan hon var med och undervisade på danslägret hemma i Dalarna en sommar för många år sedan! Riktigt härlig koreografi lärde hon ut iaf! Superhärligt! Väldigt glad att jag gick dit trots att jag var så trött under dagen och nära att bara lägga mig å sova under eftermiddagen. Men jäklar vilken energi man kan få av nån timmes dansande!

Igår däremot valde jag defenitivt fel. Funderade först på att gå till ackis (balettakademin) och dansa lite hiphop! Men jag jobbade till kvart över 6, så det skulle bli lite tajt att hinna dit till halv 7! Bestämde mig istället för att gå på ett gym som låg nära jobbet, såg att de hade ett danspass där, så ja tänkte att de kunde bli bra konditionsträning iaf! Jo det blev de ju iofs, men den sämsta jag upplevt på länge. Instruktören hade varken takt eller några danskunskaper. Värdelöst om ja får säga de själv! Blir ju fasiken lite besviken när ett sånt flashigt gym i 5!? Våningsplan precis vid Östermalms torg inte ens kan ha instruktörer som kan hålla takten! Men jag kanske valde fel person helt enkelt, kanske får ge world Class en ny chans längre fram i veckan!

Ikväll blir de iaf hiphop och ragga med Joao! Weeeihooo! Det kan aldrig slå fel! En långhårig, tatuerad portugis som verkligen kan musikens beats och rör sig gudomlig till dem! Man är alltid lika trött, glad, svettig och full av energi när man avslutat hans klass! Dancelööv på hög nivå! Ja man blir faktiskt lite kär varenda gång man dansar med karln!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0