Jetlaggad på upptäcksfärd i massa minusgrader!

Ni får ha överseende med lite stavfel eller kanske missade mellanslag ibland, hon här vid tangenterna skriver på Emelies mac-dator och är lite ovan dehär nymodigheterna.

Fredagen blev iaf mer dans. Streetjazz med Mitchell. Blev förvarnad att han skulle ha väldigt tjejig stil och in i helskotta fort brukade han köra! Dessutom hade han kört koreografin två lektioner innan så mina förutsättningar var minst sagt minimala. Man ja tänkte, "what ever" ja måste testa. bita i de sura äpplet... Jag kan ju inte dö direkt!?
Men de va tammefasen "snudd på" ..., Mitchell var grym, lärde ut sjukt bra, men jäklar i min låda så fort de gick alltså de va liksom inte bara snabb koreografi, den gick ju i superultrarapid vilket gjorde att jag höll på få en hjärtattack. Men efter 1 1/2 timmes dans så hade jag iaf lyckats ta mig igenom hans koreografi och var väldigt nöjd med detta men heeeelt slut i skallen!
Lördagen började som den ska (enligt mig) i New York. BRUNCH!
Vi skulle möta upp en Kanadensisk tjej som gått tillsammans med Emelie å Alex som åker hem nu i veckan.
Hon hade bestämt träff på ett Kafé som hette "Sweetie pie" - ja ni hör nog på namnet hurde skulle sluta.
Vi traskade genom Greenwich village där kafét skulle ligga och kom fram till ett ställe där en enorm Limo-jeep stannade och ut ur den sprang en massa New York-kids i sina finaste klänningar. De skulle på barnkalas! Såklart var det precis där vi skulle in!
Kom in till resten av gänget som satt i de rosa sofforna,....ja stället var väldigt rosa, speglar i taket, stora klubbor och kristallkronor och väldigt "tittinuttigt" ! Waffles blev de för pannkaks-älskande Miss Liss! Detta hade varit något för min exsambo - Ellinor som jag fram till förra veckan bodde med i Stockholm. Brunch-älskaren!
När vi Brunchat färdigt så drog vi från 48street (jag, Em å Alex) till 5th avenue, jag skulle ut å traska  bara kika runt i affärer tänkte jag, Emelie skulle lämna in sin dator på den spejsade apple affären å alex på lite shopping.
Dock förbannat kallt igår. Vi hade runt -10!!! Vilket är svinkallt för den här staden. Men jag traskade runt på egen hand sen iaf! Hela 5th avenue fr Central Park, ner förbi Empire State Building, å ner till dedär trekantiga "spindelmannen huset", Sen Broadway upp igen för att kika på Macy´s (enligt dem själva världens största varuhus) hann även med forever21- en enorm affär i in smak, både till namnet och innehållet, å så Viktorias Secret såklart!
Sen traskade jag till Central Station och slogs av hur grymt fin den är! Ni måste youtuba en flashmob som utspelas där i rusningstrafik! hahah! suuuperroligt!
Kvällen blev "bara" filmkväll, eftersom jag var död efter denhär veckan, hade varit kul att gå ut men hade inte orkat! Jag hade nog somnat innan bartendern tagit min beställning! Så de fick bli soffan å dansfilm igår! Gött som bara den!
Emelie hade en fin utläggning om varför ja var så trött fortfarande
"ja men du vet de är ju såklart Jetlag, å sen alla nya intryck (säger hon på lite överdrivet "Falu-dalmål, som vi svänger oss med här) å sen äre ju alla höga huuuus, å så ska du hitta överallt å lära dig massa nytt!
Ja men de är väl så, man blir trött av alla höga hus kanske!? haha!
Idag ska ja försöka med ytterligare någon danslektion innan mötet med hela min grupp som är imorrn!!
Annars en ganska soft söndag i NYC, kanske pallrar mig upp till Harlem och hälsa på i Fridas crib, hon ska  tydligen bo superfint där, lite "skummare" område kankse! Men hon trivs ju ;)
Så himl roligt att dansa med henne igen, vi hängde ju ihop på Balettakademin förra året, så de är konstigt men härligt att vara på samma ställe igen, eller jag menar att vi båda är i New York samtidigt å dansar! Grymt sa grisen!
Nu äre söndagsfrulle på gång! Skröpphungrug!
Haaa de!

Kommentarer
Postat av: marty

sjuuuukt härligt du verkar ha det! galet nice att följa en liss ute i stora NY :)

2010-02-01 @ 00:35:36
URL: http://wenkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0