Karins KAOS- Leaving for US

Nu börjar det dra ihop sig! Biljett till NYC bokad!
Måndag morgon 25:e Januari bär de iväg, alltså drygt en vecka till på svensk mark! Gaaaalet är bara förnamnet.

Men de senaste två veckorna har mest varit i ett enda kaos enligt mig och med mej. Sedan jag fick mailet från Broadway dancecenter att de ville ha mig på plats den 1:a februari, så har allt varit otroligt virrigt för Miss Liss.
Total panik för att få klart med alla papper,biljetter, försäkringar, csn och inte minst visum på ungefär 3 veckor kändes lika lätt som att får Maria Liss att spana på karlar UNDER 35, alltså en omöjlighet!

Bara att sätta sig in i den lilla processen med visum är ju en historia för sig!
Det blev först en photoshoot, eftersom amerikanarna tydligen bara utfärdar visum med foto i speciell size (om man nu får svänga sig med lite Swenglish), de var bara att uppsöka fotograf, göra detta på två minuter och betala 200 riksdaler! De var bara början!
Personbevis.... för att de ska se alla tallibaner man på nåt sätt kan vara släkt med!
Kopior av inbetalningar till ambassaden som ska vara stämplade och påskrivna av banker , gud och hans moster! Först betala 1100 till ambassaden för att ens få ut dedär visumet, sen till "Homeland Security of united States" för att man bör stå med i något Amerikanskt studentregister, 200usd alltså 1600 svenska kronor till!
På det ska man fylla i obegripligt många document från Am.ambassadens hemsida, ja typ alla personuppgifter och nummer man kan hitta i sitt pass och sen svara på frågor så de ser att man inte är med i någon klan av något slag! Jätte allvarligt enligt amerikanerna själva och själv sitter man och kliar sig i skallen och undrar vad som tagit åt dendär befolkningen. Ville inte riktigt erkänna det, men blev nästan lite smått irriterad på dem innan jag ens tagit mig dit.
Men det skulle göras ordentligt så de var bara att bita ihop!

Men nu tror ja tammesjutton att jag börjar ha koll på läget!  Har till och med koll på var jag ska bo (vilket blev det minsta problemet i denhär historien) 244e, 48 Street, Between 2nd and 3rd Avenue-om det säger er något! Alltså självaste Manhattan!
 Kan man ha det bättre än att få bo i New York på gångavstånd från Central Park och Times Square under våren!? Dessutom få skaka rumpa på Broadway dance center.....!!! Där kan man minst sagt säga "Living the dream"!

-Biljett, check!
-Pass, check
-Visum, klart på onsdag sägs det, check
-Boende, supercheck!
-Miss Liss med världens resfeber, CHECK!
-Packning, hahaha! Vilket skämt! Nån som tror att jag börjat...!?
Hur packar man för att bo i New York City under våren...?

Nä nu ska jag räkna alla papper och kolla igenom biljetterna för femtioelfte gången!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0