Soho-helg!

Ja i helgen har vi haft Sol och vårvärme på Manhattan. Gaaasch så härligt att känna att våren är på väg redan.

Det blev en helg med Frida för att bara strosa runt i Soho under lördagens fina vårväder. Vi promenerade och tog oss sakta men säkert till delen "Little Italy". Tänk dig att mitt på Manhattan plötsligt komma in på en gata i Italien, mysiga restauranger, kafeér, och äkta italiensk gelato.... Kan man ha det bättre? Att ha Italien mitt i New York liksom, den här stan har ju allt!
Vi köpte lite lunch och satt oss ute i Solen på en trappa för att ta vara på vårvärmen. Det var varm emot väggen vill jag lova, sitta endast i t-shirt kändes lite overkligt men sååå härligt. Fortsatte vår promenad ner mot Chinatown och bara kikade på allt krimskrams som man kan hitta där.
Vi kom på den brillianta idén att avsluta lördagskvällen på vårat tak, japp, vi svängde ihop en sallad tog med oss några ljus, och lite vin upp på taket och bestämde oss för att det inte alls var kyligt trots att solen gått ner, så vi satt på taket och pratade skit en stund innan det blev alldeles för kallt. Det var riktigt härligt att sitta på taket bland alla ljusen iaf.

Idag följde jag med Frida till Tribeca/Soho för att strosa runt där i Solen idag också men mer på "westside". Skönt att ha en hel helg ledig och få vila kroppen ordentligt efter den här veckan som varit fylld med en massa dansande och massa träningsvärk. På helgerna ställer en massa konstnärer ut sina slster längs gatorna i Tribeca, allt ifrån smycken och kläder till de häftigaste tavlorna man kan tänka sig. Jag har hittat en massa häftiga tavlor som skulle sitta kanonbra på väggarna i mitt framtida hus. Hur jag ska man få med dem till Sverige???

När jag kom hem på kvällen så hade Alex kompisar, Sofie och Peter, som är på besök, tänt ljus och lagat 3-rätters till oss i vårat minikök med gasspis som inte alls fungerar som den ska. Bra jobbat! Gött som kräm va de! Sen har kvällen gått åt till att se vilka som tog hem Oscarsstatyetterna i Hollywood. Fränt att orka följa hela galan direkt för en gångs skull, förmodligen eftersom den visas i rätt tid.

Nu ska ja sova och ladda för en massa danslektioner imorrn! Ny vecka nya utmaningar!

Hörs Hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0