Vååår in the air

Åååå vilket härligt vårväder vi har i stan nu. Man blir ju helt lycklig.

Jag var så otroligt trött när jag försökte ta mig ur "bingen" i morse för att pallra mig till skolan och dansa balett, men vaknade till lite när jag traskade till skolan i solen på morgonen.
demi plié, grand plié, relevé, coupé, battement assemblé, arabesque... ja man ska vara på gång i skallen för att hänga med i alla franska termer vid 10 på morgonen, att sedan dessutom genomföra dem med kroppen som är så stel av värk i musklerna, det är inte "bara! det heller.

Men jag gick hem efter baletten, för att samla lite energi inför kvällens två klasser. Värmde lite lunch och tog med mig upp på taket och satt där en timme, tillräckligt soligt och varmt för att det skulle ploppa upp några fräknar på näsan. Vädret ska fortsätta och bara bli soligare och varmare kommande dagar! Huuur härligt som helst!

Nu skä ja söva!
Vi har "Mandatory class" imorgon klockan 9. Alltså en obligatorisk lektion för alla på programmet, oavsett vad man har för "huvudämnen" i vanliga fall, så morgondagens första pass kan vara i stort sett vad som helst i dansväg.
Spännande!

Hörs Hej




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0