Försökt landat!

Jo till slut tog jag mig till Sweden, och Dala-Floda, utan problem med aska eller annat. Även om jag hoppades lite smått på att den där stora vulkanen (äre Katla den heter) skulle vakna till och skärma av Nord Amerika från Resten av världen. Men nej då, jag flög via London, och det gick finfint, lyte tidiager istället för att bli det minsta försenad. Så till slut landade jag på Arlanda och tog tåget till Borlänge där Erik hämtade mig efter en otroligt lång flygresa.
Ja flygresan började lite tidigare för mig än resten av Familjen eftersom jag bokat mitt flyg hem från New York redan i Januari, så jag hade bokat inrikes-flyg till Florida och lämnade alltså Miami kl 6 på morgonen, flög till JFK och landade där kl  9 för att sedan ha hela 12 timmar innan mitt flyg mot Europa skulle lyfta från New York.
12 timmar..... det är en evighet för Karin Liss. Japp jag konstaterade att jag hade tid att pallra mig in till Manhattan för ett sista besök där på lite lunch och ett Hejdå till gänget på BDC. Jag låste in mina bamseväskor på JFK-airport och tog flygtåget in.
Medan jag satt på flygtåget så kom jag även på att jag hade massor av timmar på mig så jag kunde ju nästan hinna med ett danspass på skolan innan lunchen med Frida.
Ja så fick det bli, direkt från Miami, med en så otroligt solbränd och röd rumpa att mjukisbyxorna sved och gjorde svinont så fort jag rörde mig.
Men trots detta sprang jag in som en tok på Broadway Dance Center för att dansa Hip Hop Med Jamie. En sista klass i New York..... för den här gången.
Sjukt kul var det. Njöt som tusan (även av träningsverken som började krypa fram under flygresan på väg över Atlanten på natten.
När vi dansat färdigt så drog jag och Frida och Bella till Lower Manhattan för Lunch och Express-shopping A lá Karin.
Det blev en av mina favoriter, "Chipotle" med massa god mexikansk mat, och sedan lite shopping för de sista slantarna!  På ett sådant ställe (lite snabbmats-aktig, fast väldigt fräscht) kan man såklart beställa också, why not !?
Så Frida skulle såklart dricka Margerita, vilket jag fick köpa till henne, eftersom hon inte har ål Margeritas  dern inne i USA. hahhaahah...
Ja det fick sluta med massa shopping, med Frida och hennes Margerita som sällskap..... hahah! Ett perfekt stöd såklart!
Sen ett tårfyllt farväl på 14:e gatan innan jag sprang iväg till Tunnelbanan för att åka tillbaka mot Flygplatsen. Efter hela 9 timmar på Manhattan! Men några av de bästa timmarna på länge!
Ja men nu har jag bytt New York och Manhattan mot Floa....Kontrast? ööö ja....Kommer tomten på Julafton?
ja jag fick lite lappsjuka efter 3 dagar så jag drog en vända till Stockholm för att se om stället var sig likt. Vilket det var såklart, skrämmande lika om när jag åkte. Så kändes det dessutom  helt plötsligt som en väldigt liten oc pluttig stad, inget fel med det, men det var en konstig känsla. Kul att komma tillbaka dit och träffa alla också.....
men just nu sitter jag och tittar å bilder och drömmer mer mig tillbaka till Manhattan och hela kroppen värker.
Att ha fått uppleva New Yorks alla fina sidor har varit helt fantastiskt. Det har varit så otroligt roligt, att ha varit där mer än 100 dagar och inte ha långtråkigt en enda gång, nej för det går verkligen inte i den staden.
NU ska jag kika vidare på bilderna, fälla en tår ocb drömma om "the big apple".
Det känns skönt att vara hemma i Floda nu till sommaren och jag är mer nöjd över min dansresa över Atlanten, men man kan liksom inte ritkigt få nog av den staden känner jag!
Dansande flygvärdinna kanske? Resa och dansa mig igenom världen, jajaja, det får bli ett annat projekt.


These streets will make you feel brand new,
The lights will inspire you,
Lets here it for New York

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0